Száguld a Greenlight pályázati kerekedelem

Az európai átlagnál jelentősen magasabb növekedést produkál a magyar e-kereskedelmi szektor, és még bőven van hová növekednie, de hamarosan felzárkózhat az európai középmezőnyhöz

Az európai e-kereskedelmi szektor 2015-ben is sikeres évet zárt. Azonban míg az európai átlagértékek most már lassuló növekedést mutatnak, a magyar e-kereskedelem növekedési száma az európai kontinens országai közül kiemelkedően magas értéket mutat és soha nem látott progresszív növekedési tempót vetít előre a következő 2-3 évre. Az Ecommerce Europe adatai szerint az európai e-kereskedelmi szektor forgalma elérte a 126.000 milliárd forintot (423 milliárd eurót), az eNet adatai szerint a magyar e-kereskedelem forgalma tavaly 273 milliárd forintot (kevesebb, mint egymilliárd eurót) tett ki.

Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti. A 2016-ös előrejelzések azt mutatják, hogy az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5 százalékkal fog növekedni és ez azt jelenti, hogy tovább növeli előnyét a harmadik helyezett észak-amerikai régióval szemben.

A magyar e-kereskedelem úgy tűnik, hogy hármas sebességbe kapcsolt és a két számjegyű növekedés (26%) gyorsíthatja a magyar piac felzárkózását az európai középmezőnyhöz.

Míg az e-kereskedelemben jelentős fellendülés tapasztalható Európában, addig a teljes gazdaság csak tavaly kezdte visszanyerni a válság előtti növekedési ütemét: az összeurópai GDP csak 1,6%-kal nőtt 2015-ben.  Az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg az arányszám 2009-ben 1,27% volt, 2014-re már ez a szám 2,45%-ra nőtt. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya 2020-ra már a 6 százalékos mértéket is elérheti.

A legnagyobb növekedési számokat a volt szocialista országok produkálták: mind az orosz, mind a magyar e-kereskedelmi szektor növekedése majdnem elérte a 26 százalékos mértéket. Az orosz piac mérete 5.640 milliárd forint (18,8 milliárd euró) volt, míg a magyar e-kereskedelmi piac 273 milliárd forint (0,91 milliárd euró) forgalmat bonyolított le.

Jelentkezzen ön is a https://greenlightpalyazatok.hu/palyazati-hirek/ Eszköz és weboldal pályázataira!

JELENTKEZEM és KITÖLTÖM a pályázati ADATLAPOT!
Jelentkezni regisztráció után lehetséges!